Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Zimowych ferii nadszedł już czas, do wspólnej zabawy zapraszamy Was!

1. Domek z niespodziankami

Dziecku zakrywamy oczy a do pudełka wkładamy różne przedmioty takie jak np. muszla, pióro ptaka, szyszka, klucz, pierścionek. Dziecko losuje jedną rzecz i stara się opowiedzieć jak wygląda i z czym mu się kojarzy.

2.Prawda czy fałsz

Zapisz dwa zdania o sobie na kartce papieru i poproś każdego członka rodziny z osobna, aby zrobił to samo. Jedno z nich powinno być prawdziwe, drugie fałszywe.

Po przeczytaniu wypowiedzi, pozostali członkowie rodziny mogą zadać Ci pytania, aby spróbować dowiedzieć się, które ze zdań jest prawdziwe. Jeśli uda Ci się ich oszukać na tyle, że nie zgadną, wygrywasz. Jeśli odkryją prawdę, to oni wygrywają. Zapisuj wyniki, aby dowiedzieć się, komu najwięcej razy udało się oszukać swoją rodzinę.

 

3. Zwierzęce kalambury

Członkowie rodziny na zmianę udają zwierzęta, przy czym nie mówią nic
i nie wydają żadnych dźwięków. Pozostali członkowie rodziny muszą zgadywać, o jakie zwierzę chodzi.

 

4. Poszukiwacze skarbów

Napisz lub narysuj na kilku kartkach nazwy przedmiotów, których używasz na co dzień. Następnie schowaj karteczki w całym domu lub tylko w jednym pokoju – to już zależy od wieku dzieci i od tego, na jak długo potrafią się skupić na jednej czynności.

Grę to można przeprowadzać na dwa sposoby: albo będzie trwać określony czas albo będzie trwać do momentu odnalezienia wszystkich kartek.

Po odnalezieniu wszystkich karteczek (lub zakończeniu czasu), trzeba otworzyć karteczkę i odszyfrować nazwy skarbów. Maluchy będą musiały jak najszybciej dobiec do określonego przedmiotu i wrzucić do swojego wiadra ze skarbami. W tej części zabawy użyj stopera, aby dzieci zużyły nieco więcej energii.

Wygrywa ten kto znajdzie więcej skarbów.

 

5. Opisy rzeczowników

Przygotuj kilka kartek z nazwami jakichś rzeczowników, a następnie naklej karteczkę na ścianę, znajdującej się za plecami określonego gracza. Pozostali uczestnicy zabawy mają za zadanie tak opisać dany przedmiot, aby ten stojący tyłem do ściany mógł go odgadnąć.

W celu urozmaicenia rozgrywki, wykorzystaj stoper. Możesz też dodać np. tematy lub kategorie rzeczowników, a nawet zmieniając rzeczowniki na czasowniki.

 

6. Rusz się!

Zapisz jakieś przypadkowe czynności na kartkach papieru. Następnie włóż je do kapelusza. Członkowie rodziny na zmianę wybierają zajęcia, które każdy uczestnik gry musi wykonać. Jakie to mogą być czynności? Wszystko zależy od Twojej wyobraźni – mostki, pajace, pompki czy skakanie na jednej nodze. 

 

7. Opisz rysunek

Daj każdemu dziecku stos z obrazkami i nie pozwól, aby inni uczestnicy je widzieli. Pierwsze dziecko patrzy na swoją karteczkę i opisuje, co na niej widzi, a drugie dziecko/osoba próbuje to narysować, sugerując się wyłącznie opisem.

8. Zgadnij kim jestem

Każdy uczestnik zabawy otrzymuje karteczkę, na której pisze wymyśloną przez siebie postać (może to być sportowiec, postać z bajki, filmu, itp.) Następnie za pomocą taśmy klejącej, przykleja karteczkę na czoło lub na plecy osoby siedzącej po swojej prawej stronie, ważne jest, aby osoba, której przykleja się karteczkę nie widziała, co jest na niej napisane. Gdy wszyscy uczestnicy mają naklejoną na czole karteczkę, prowadzący wybiera osobę, która rozpocznie zabawę. Osoba ta zadaje wszystkim pozostałym uczestnikom zabawy pytania, dzięki którym będzie mogła zgadnąć, kim jest. Pytania muszą być tak zadane, aby można było na nie odpowiedzieć TAK lub NIE, np. „Czy jestem kobietą”, Czy jestem sportowcem” itd. W momencie, gdy odpowiedź na zadane pytanie brzmi NIE, a osoba nie wie, kim jest, przechodzimy do kolejnego uczestnika. Zabawa trwa do momentu gdy wszyscy odgadną, kim są.

9. Znajdź przedmiot na literę…..

Rodzic wyszukuje w pomieszczeniu przedmiot np. krzesło i wydaje polecenie: znajdź tutaj przedmiot na literę K. Jeśli dziecko odpowie prawidłowo, dostaje punkt i zamienia się rolą z rodzicem. Teraz ono wybiera jakiś przedmiot na inną literę alfabetu.

10. ZAGADKI ZIMOWE

  • Gdy spadnie po raz pierwszy, świat robi się bielszy. Wyciągamy narty, sanki, dzieci lepić chcą bałwanki. 
  • Z lodowych klocków – dom niewysoki. Jego lokator jadł mięso foki.   
  • Ze śniegu zrobiony, kapelusz na głowie. Zgadnij, kto to taki. Ja wiem, lecz nie powiem!
  • Służą do tego, drogi kolego, by ze śnieżnej górki zjeżdżać na
    nich na pazurki.
  • W jakiej stołówce za każde danie, goście dziękują nam zimą ćwierkaniem?  

Banery/Logo